کنکور

ارایه اموزش های تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ،مشاوره تلفنی‌کنکور ،جمع بندی کنکور ، انگیزشی کنکور، کنکور‌تجربی و کنکور ریاضی

کنکور

ارایه اموزش های تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ،مشاوره تلفنی‌کنکور ،جمع بندی کنکور ، انگیزشی کنکور، کنکور‌تجربی و کنکور ریاضی

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته پزشکی

ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر:

با پایان دوره ی تحصیل و گذراندن دو سال طرح مناطق محروم (و سربازی برای مردان) پزشکان عمومی می توانند در آزمون دستیاری شرکت نموده و برای رشته های مختلف رقابت کنند. رشته های تخصصی که در حال حاضر در ایران ارائه می شوند و از اینده ی خوبی، برخوردارند عبارتند از: رادیولوژی، چشم پزشکی، جراحی زیبایی و داخلی قلب.


 از جمله شرایط مورد نیاز برابر ضوابط کمیسیون پزشکی وزارت بهداشت و درمان برای داوطلبان این رشته، سلامت کامل روحی، جسمی و عقلی می باشد و با توجه به نمره های مورد نیاز که توسط سازمان سنجش اعلام می شود، شما مجاز به انتخاب رشته می شوید که میانگین رتبه های قبول شده از ۲۰۰۰ تجاوز نمی کند. ادامه ی رشته های تخصصی تر منوط به قبولی در آزمون دستیاری می باشد. همچنین شما می توانید در رشته های دیگر از جمله: مدیریت سلامت و بهداشت و کارشناسی ارشد علوم پایه شرکت کنید.


در دوران رزیدنتی یا همان دوره ی دستیاری، دانشجویان با توجه به رشته های تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل، حقوق ۱ تا ۳ میلیون تومانی خواهند داشت.


آینده شغلی:

پس از اتمام دوره ی تحصیل، همه ی دانشجویان ملزم به گذراندن دو سال طرح پزشکی در مناطق محروم و خدمت سربازی (پسران) هستند.


این دو خدمت جداگانه هستند و مستقل از هم گذرانده می شوند. بازار کار رشته ی پزشکی از کلینیکها، بیمارستانهای دولتی و خصوصی تا اورژانس ها و مطبها گسترش یافته است.


بازه ی درآمد:

بازه ی درآمد برای یک پزشک عمومی به عوامل متعددی وابسته است از جمله: تجربه ی طبابت، محل مطب و نحوه ی برخورد با بیماران.


میانگین درآمد ماهیانه پزشکان عمومی از ۳ تا ۸ میلیون تومان گزارش شده است که با توجه به شرایط می تواند کمتر یا بیشتر باشد.


این رشته مناسب چه کسانی است؟

از جمله مشکلات رشته ی پزشکی، طولانی بودن دوره و طاقت فرسا بودن آن است.محروم بودن از تعطیلات و تفریحات متداول هم سن و سالانتان و نداشتن درآمد تا پایان دوره ی تحصیلتان. بر همگان روشن است که مواجهه با صحنه های دلخراش مرگ، خونریزی و جراحتهای شدید، کم کم بر روحیاتتان تاثیر منفی می گذارد. پس این رشته مناسب کسانی است که توانایی تطابق با شرایط سخت آن را داشته باشند.