کنکور

ارایه اموزش های تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ،مشاوره تلفنی‌کنکور ،جمع بندی کنکور ، انگیزشی کنکور، کنکور‌تجربی و کنکور ریاضی

کنکور

ارایه اموزش های تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ،مشاوره تلفنی‌کنکور ،جمع بندی کنکور ، انگیزشی کنکور، کنکور‌تجربی و کنکور ریاضی

نکاتی برای نتیجه گیری بهتر در آزمون ها و کنکور

آزمون


دانش آموزان ضعیف و قوی

خب عرض سلام و خسته نباشید خدمت تمامی کنکوری های عزیز . امیدوارم حالتون خوب باشه و ایام به کامتون باشه.


امروز یک مقداری میخواستم یکسری تذکرات ساده رو خدمتتون عرض کنم که با رعایت این موضوعات میتوانید نتیجه خیلی خوبی در آزمون های آزمایشی و کنکور خودتون کسب کنید.


خب همونطور که میدونید هر ساله در کنکور دانش آموزان بسیاری با پایه های علمی مختلفی شرکت میکنند و دانش آموزانی که گاهأ حتی دارای معدل های کتبی نهایی ۲۰ هستند. اما چه میشود که این معدل های بالا در سال کنکور نتیجه ی خوبی گاهأ کسب نمیکنند و از پس عبور از سد کنکور برنمی آیند؟ و حتی ممکن است که برعکس این موضوع هم صادق باشد یعنی دانش آموزانی که پایه و معدل کتبی پایینی دارند ولی در کنکور نتیجه ی خوبی رو میتوانند کسب کنند؟


از سال های قبل زمزمه های اینکه کنکور رو حذف کنند بود و مسئولین محترم سعی در حذف کنکور داشتند ولی به دلیل اماده نبودن زیر ساخت های لازم و نبودن سیستم جایگزین برای غربال گری بهتر دانش آموزان هنوز این سیستم مهمترین راه برای رسیدن به موفقیت در قبولی دانشگاه ها محسوب میشود. پس اگر دانش آموزی حتی اگر معدل خوبی هم داشته باشد ملاک آخر نتیجه ی کنکور دانش آموز هستش و به معدل تأثیر قابل توجهی تا به این لحظه در نتیجه ی قبولی نمیزاره.


امروز یکسری نکاتی رو خدمتتون عرض میکنیم در ارتباط با دلایل کاهش تراز در آزمون های آزمایشی و دلایل عدم نتیجه گرفتن در کنکور… و دقت به این موضوع داشته باشید که توصیه های ما در ارتباط با همه هست و هم مطلب برای دانش آموز قوی مفید هست هم برای دانش آموز ضعیف.


توصیه هایی برای دانش آموزان ضعیف و متوسط:

این دسته از دانش آموزان بهتر است در ابتدا برنامه ریزی برای کنکور رو شورع کنند تا به مطالعه تمامی درس ها برسند و بتوانند در تمامی درس ها به تسلط کافی برسند و این خیلی خیلی اهمیت داره…اینطور نباشه که دانش آموز زمانی که از بهمن میاد برای گرفتن برنامه وقتی بهش میگیم خب شما تا حالا چقدر مطالعه کردید؟ بگن که آقای شکری شما فرض کنید که من صفر هستم و من که مشاور هستم باید برنامه رو دوباره از صفر بدم به دلیل اینکه به قدری این دانش آموز مطالب رو به صورت پراکنده مطالعه کرده و روی هیچ قسمتی به اون تسلط نرسیده یا اگر هم رسیده باشه به دلیل اینکه فقط به فکر جمع کردن درسها بوده غافل از این موضوع شده است که باید مطالب رو دوره و مرور هم انجام بده و به دلیل عدم دوره کردن های به موقع باعث شده که تمامی زحماتش از بین برود.


اینو یادتون باشه که کنکور فقط درس خوندن خالی نیستش در کنار این درس خوندن ما باید یکسری تکنیک ها و روش هایی رو ازشون استفاده کنیم که این موضوع خیلی خیلی مهم هستش مثلأ اینکه به چه شکلی درس ها رو جمع بندی کنیم یا مثلأ به چه شکلی و یا چه زمانی این درس ها رو دوره کنیم که در قسمت مقالات مشاوره ای و یا در قسمت فایل های صوتی مشاوره میتوانید جواب تمامی این سوالاتتون رو به دست بیارید .. و یادتون باشه که این موضوعات بسیار مهم هستند.


داوطلبان متوسط و ضعیف در ابتدا باید بیان روش های مطالعه ی خودشون رو تغییر بدن…چونکه تا زمانی که ما با همون روش ها بریم جلو همون نتیجه ی سابق رو کسب میکنیم و زمانی که از یک روش نتیجه ی مد نظر رو نگرفتیم باید روش مطالعمون رو عوض کنیم. از جمله در ارتباز با تست زنی ، دوره و مرور، مطالعه درس های مختلف.


البته اینم من خدمتتون عرض کنم که دانش آموزانی که به هر دلیلی کم کاری میکنند و هنوز شروع نکردند انقدر درگیر این نباشن که چگونه و به چه شکلی و با کدوم منابع استارت بزنن.اینو یادشون باشه تا زمانی که کار نکنی و نخوای استارت بزنی این ابزار ها به کارت نمیاد و تو باید شروع کنی و بعد از شروع کردن اونوقت بخوای دنبال بهتر کردن شرایط خودت باشی و بخوای بیشتر رشد کنی…


در انتها من یک مقداری هم در ارتباط با دلایل عمده ی کاهش تراز میگم البته این دلایل قسمتی از موضوع هستند و در آینده فایل صوتی دلایل افت تراز رو مفصل در سایت براتون قرار خواهم داد.


کم تسلطی:

یکی از دلایل عدم موفقیت در آزمون ها کم تسلطی در درس ها هستش…سعی کنیم قسمت هایی که میخونیم با عمق خوبی باشه و برای تست زدن در اون قسمت ها در منزل وقت بزاریم و بخوایم بیایم حتی اگر قسمت های کمی رو مطالعه کردیم ولی اون قسمت ها رو با کیفیت بالایی مطالعه کنیم برای بالا آوردن درصد فیزیک از ۱۰ به ۳۰ درصد نیاز نیست ما بر روی کل فصل مسلط بشیم…یادمون باشه که باید کم کم رشد کنیم امکان این موضوع وجود نداره که مثلأ از تراز ۴۰۰۰ در عرض یک ازمون برسیم به تراز ۶۰۰۰ … این کاملأ واضح هستش… پس سعی کنیم قسمت هایی که مطالعه میکنیم هر چند کم باشه ولی با کیفیت باشه.


این موضوع رو هم بهتون بگم که اگر شما با تراز ۵۰۰۰ هستید و در آزمون ها وقت کم میارید پس شما مطالب بسیاری دارد که در اون قسمت ها هنوز به تسلط کافی نرسیدید و وقتی وارد تست میشوید میاید و با تست بازی میکنید و میخواید از روش های غیر معمول و یا به هر طریقی که هست تست رو حل کنید چون قبلأ یک قسمت های اندکی رو خوندید و این تصور بلد بودنه باعث اتلاف وقت بیشتر شما میشود.


نوع برنامه ریزی

در واقع اینطور خدمتتون عرض کنم که نوع برنامه ریزی در طول دو هفته بسیار مهم هستش…سعی کنیم در طول فاصله ی دو یا سه هفته ای بخوایم به تمامی درس ها تایم مورد نیاز خودشون رو قرار بدیم.اینطور نباشه که بخوایم به خودمون روز های اول شروع برنامه فرجه بدیم…دانش آموز در روز های ابتدایی برنامه به دلیل اینکه احساس میکنه وقت زیاد داره کم کاری میکنه و همین کم کاری در انتهای هفته باعث عقب موندگی در درس های مختلفش میشه که این یک موضوع بسیار بسیار بدی هستش.و یک نکته ی دیگه که خیلی مهم هستش این هستش که نخوایم قطبی درس بخونیم یعنی اینکه نخوایم هفته ی اول اختصاصی بخونیم یا هفته ی دوم عمومی یا هفته ی اول پیش بخونیم یا هفته ی دوم پایه… سعی کنیم در ابتدای هفته ی اول از درس هایی شروع کنیم که سنگین تر هستند و میدونیم که ممکنه مارو در طول هفته اذیت کنند. و بخوایم تمامی تنوع درسی هارو در بازه زمانی یک هفته بهشون توجه کنیم .یعنی در طول یک هفته به تمامی درس هامون اهمیت قائل بشیم و به آنها تایم مورد نیازشون رو قرار بدیم.