کنکور

ارایه اموزش های تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ،مشاوره تلفنی‌کنکور ،جمع بندی کنکور ، انگیزشی کنکور، کنکور‌تجربی و کنکور ریاضی

کنکور

ارایه اموزش های تخصصی مشاوره و برنامه ریزی کنکور ،مشاوره تلفنی‌کنکور ،جمع بندی کنکور ، انگیزشی کنکور، کنکور‌تجربی و کنکور ریاضی

راز های موفقیت در کنکور تجربی

راز های موفقیت در کنکور تجربی


کنکور تجربی یکی از پر رقابت ترین و پر جمعیت ترین زیر گروه در کنکور سراسری میباشد. قبولی در رشته های برتر کنکور تجربی به شدت مشکل و بازار کار رشته های برتر این زیرگروه از مقبولیت خوبی برخوردار میباشد. در این مقاله سعی داریم شما را با کنکور تجربی آشنا کنیم و سعی کردیم اطلاعاتی کلی در ارتباط با کنکور تجربی را تیتر وار مطرح کرده ایم


کنکور تجربی

با توجه به افزایش تعداد داوطلبان متقاضی شرکت در کنکور تجربی، رقابت در این گروه آزمایشی بسیار شدیدتر از سایر گروه های آزمایشی کنکور سراسری می باشد.


دلایل بسیاری وجود دارند که موجب افزایش تعداد متقاضیان برای شرکت در کنکور سراسری گروه تجربی شده اند، بعضی از آنها عبارتند از:


–           شان اجتماعی و آینده شغلی به نسبت تضمین شده تری در انتظار فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی گروه علوم تجربی میباشد؛


–           درآمد بعد از فارغ التحصیلی در رشته های دانشگاهی کنکور تجربی به نسبت بیشتر است؛


–           جذب شدن سریعتر فارغ التحصیلان در بازار کار


–           و …..


البته بعضی از سختی ها و مشکلات رشته های دانشگاهی کنکور تجربی نیز به قرار زیر میباشند:


–           محدود بودن تعداد رشته های دانشگاهی کنکور تجربی


–           طولانی بودن مدت تحصیل در دانشگاه


–           گذراندن طرح پس از فارغ التحصیلی


–           و …..


حالا نگاهی به قبل از کنکور میندازیم تا فاکتورهای مهم و تاثیرگذارتر برای قبولی در دانشگاه در گروه تجربی را بررسی کنیم.


در کنکور تجربی، سه درس مهم و تاثیرگذار وجود دارند که داوطلب هر چه درصد بیشتری از سوالات کنکور مربوط به این دروس را پاسخ درست بدهد، تاثیر بسیار بسیار فزاینده و لگاریتمی بر شانس قبولی و بر بالاتر رفتن تراز داوطلب دارند:


زیست شناسی


شیمی


ریاضی


اهمیت درس زیست شناسی که بر همگان معلوم است و هر چه بیشتر در این درس تسلط داشته باشید، به همان اندازه شانس قبولی شما هم بیشتر میشود.


درس شیمی از آن جهت مهم است که مثلا در رشته داروسازی، همضریب زیست شناسی محاسبه میشود و بسیار بسیار بر روی تراز و رتبه شما تاثیرگذار است.


درس ریاضی هم به دلیل اینکه معمولا اکثر شکرت کنندگان در گروه تجربی، درصد بالایی از این درس نمی آورند و هر چقدر بیشتر در این درس مسلط باشید، به همان نسبت فاصله بسیار زیادی از دیگر رقبای خود که در ریاضی ضعیفتر هستند خواهید گرفت


البته فقط در شرایطی که مابقی دروس را در سطح معمولی و نه خیلی پایین، تسلط داشته باشید چون در هر حال همه دروس برای کنکور تجربی، مهم هستند و هر یک تاثیر خود را دارند.


حالا میرسیم به این موضوع که از چه منابعی برای گرفتن نتیجه بهتر در کنکور تجربی باید استفاده کنیم.


همه تون میدونید که سوال کنکور، از کتاب درسی طرح میشه. ولی بعضی از دروس مانند زیست شناسی رو حتما باید هم از روی کتاب و هم از روی یک منبع غیر از کتاب درسی مطالعه کنید تا تسلط لازم به ارتباطهای مطالب فصول مختلف، ایجاد بشه. منابع کمکی هم انقدر زیاد هستند که همین موضوع باعث نوعی سردرگمی در دانش آموز میشه که کدام منبع را انتخاب و مطالعه کنه.


همه منابع کمکی که در بازار هستند، نقاط قوت و ضعفی دارند ولی فقط زمانی قابل تشخیص هستند که به طور کامل مطالعه شوند. پس برای کنکور تجربی، ابتدا باید کتاب درسی را مطالعه کنید و از تسلط نسبی برای پاسخگویی به سوالات تشریحی هر درس برخوردار باشید. بعدش میتونید یک منبع کمکی را انتخاب کنید و با همان یک منبع شروع به مطالعه و حل تست کنید تا تسلط شما بر حل تست بیشتر بشه. ولی نباید از این شاخه به اون شاخه بپرید. همه منابع کمکی، در نهایت مانند همدیگه هستند و فقط تفاوتهای کوچکی با یکدیگر دارند. پس بهترین کار ممکن این هست که شما از یک منبع استفاده کنید و بر خود درس مسلط بشوید و بعد از اینکه کامل بر روی مطلب مسلط شدید، میتونید منابع کمکی دیگه رو هم تهیه کنید و ازشون فقط حل تست انجام بدید. نه اینکه از اول توضیحات درس رو هم ازش بخونید. فقط حل تست.


با این روش، شما بهترین نتیجه ممکن را خواهید گرفت و از زمان، بیشترین استفاده را خواهید برد.


حالا یه نکته هم راجع به روز کنکور باید متذکر بشم.


رئیس سازمان سنجش عنوان کرد داوطلبان باید از آوردن وسایل اضافی مانند هرگونه نوشت افزار (به جز مداد و مدادپاک کن و مدادتراش)، کیف، کوله پشتی یا ساک، کتاب، جزوه، ماشین حساب، هر گونه دستگاه ارتباطی از قبیل تبلت، قلم نوری، تلفن همراه، پیجر، بیسیم، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، نُت، یادداشت و غیره اکیداً خودداری کنند.


 تنها داوطلبان کم بینا می توانند دستگاه «بهدید یا درشت بین بدون حافظه» همراه داشته باشند.


همراه داشتن دستگاه‌های ارتباطی ذکر شده حتی به صورت خاموش به منزله تقلب محسوب شده و موجب محرومیت از آزمون می‌شود.


از آنجا که محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش بینی نمی‌شود، لذا از داوطلبان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را به همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند